KOBIETA I AUTO

Kobieca strona motoryzacji

O nas Regulamin Polityka prywatnościKontakt
start Motogazeta Auta Autosalon Porady

Ford Focus

Ford Focus

Ford Produkowany od 1998 do chwili obecnej

Oceny aut Ford Focus

Filtrowanie opiniii: Lata produkcji Sortowanie

Ergonomia (2883)

dodane przez: Ene22, ocena: 3,92

2012-07-21

Bardzo mieszane odczucia. Z jednej strony w wersji Gold kierowca ma do dyspozycji bardzo wygodny fotel z solidnym trzymaniem bocznym, regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego (mi bardzo odpowiada dość wysoka pozycja za kierownicą oraz samo wyprofilowanie fotela, przeznaczonego raczej dla szczuplejszych osób). Kierownica o niewielkiej średnicy oraz dźwignia zmiany biegów (skóra + metal) bardzo dobrze leżą w dłoniach i cieszą oko. Klasyczne „zegary” jak również pozostałe wyświetlacze są czytelne i estetyczne. Podoba mi się także to, że kolorystyka wszystkich wyświetlaczy jest jednolita (co wcale nie jest powszechne we wszystkich samochodach) choć czerwony kolor raczej widziałbym dla komunikatów awaryjnych a nie jako kolor główny. Przełączniki rozmieszczone bardzo dobre, mi osobiście joystick do radia bardzo przypadł do gustu a do obsługi dźwigni wycieraczek przyzwyczaiłem się już podczas użytkowania I generacji. Z drugiej strony stawiam DUŻE MINUSY za: 1) projekt deski rozdzielczej: nudna jak w grupie VW, gigantycznie rozbudowana – przytłacza i zabiera przestrzeń dla pasażerów, wykonana z brzydkiego plastiku (jak można było coś takiego zaimplementować do Focusa, szczególnie mając w pamięci wygląd „kokpitu” pierwszej generacji!); 2) projekt schowków: A) w drzwiach zbyt małe (nie pomieszczą butelki czy miotełki do odśnieżania), B) zamykany przed dźwignią zmiany biegów - mały (wyłącznie na paczkę gumy do żucia lub prezerwatyw), C) na napoje - źle ukształtowane (mniejsze pojemniki stoją niestabilnie natomiast większe przeszkadzają w zmianie biegów), D) w tylnej części pojazdu koło siedzeń - nie wiadomo na co, chyba na brudne skarpety a wystarczyło tak ukształtować plastik aby można było wstawić puszkę z Colą lub przenośną śmietniczkę i byłoby naprawdę super. Całą sytuację ratuje schowek w podłokietniku kierowcy oraz schowek z przodu przed pasażerem – ten ostatni bardzo głęboki, pojemny ale niestety fatalnie oświetlony. 3) Umieszczenie gniazda AUX w schowku przed pasażerem natomiast gniazda 12V w konsoli środkowej i drugiego w skrytce podłokietnika – dlaczego „kable” muszę prowadzić przez pół samochodu i przycinać pokrywami schowków? 4) Brak choćby jednej śmietniczki – pytanie do Forda: jak mamy uczyć dzieciaki aby papierki po cukierkach wrzucać do śmietniczki a nie na podłogę? 5) Projekt boczków drzwi – brzydkie, wykonane z nieprzyjemnego plastiku tak samo jak deska rozdzielcza. Ponadto przyciski do sterowania automatyczną klimatyzacją mogłoby być nieco większe, w tylnych drzwiach przydałby się kieszenie a w bagażniku (oprócz dwóch gumowych taśm) dodatkowe zaczepy lub jakiś „organizator” na drobiazgi, podpórki pod lewą stopę także nie dali ale biorąc pod uwagę powyższe to naprawdę już mało istotne… P.S. Każdorazowo wsiadając do Focusa II mam smutną refleksję: dlaczego projektanci kokpitu wzorowali się na Skodzie Octavii a NIC nie wzięli z Focusa I ?

pełna ocena Ford Hatchback 5d, 1.6 Duratec100KM, 2008 r., 50000 km

dodane przez: bzybas, ocena: 2,69

2014-05-06

Było 1 i powinno być 1. Wszystko jest do bani. Zero miejsc na położenie telefonu czy okularów. Niski dach + grube słupki + duże nachylenie szyby + głęboki kokpit + duża obudowa czujników deszczu i zbliżeniowego = brak miejsca na uchwyt nawigacji czy telefonu, co by widoczność nie była znikoma. Jeśli macie CB, to albo pod siedzeniem, albo w ogóle. Do tego pionowe listki otworów wentylacyjnych utrudnia znalezienie stabilnego uchwytu na telefon. Sterowanie radiem przy użyciu znanego z pilotów TV krzyża strzałek i OK w środku + przycisków o zmiennej funkcji (zależnej od miejsca w którym jesteśmy), tu jest idiotyzmem. Umiejscowienie przycisków na kierownicy wymaga posiadania kciuków o długości minimum 10cm. No i sterowanie głosem. Może ktoś mi wyjaśni. Po kiego grzyba oferować sterowanie głosem działające tylko po angielsku (ew. niemiecku, francusku lub rosyjsku)? I to wymagającego nienagannego akcentu brytyjskiego? Zwłaszcza, że całe menu jest po polsku! Ciekawe też w jakim komunikacie wykonywane jest połączenie ratunkowe na 112, bo komunikaty z tym związane też są po angielsku. Fotele to masakra. Bolą plecy, boli szyja, drętwieją nogi. Na tylnej kanapie siedzi się jak na malutkim taboreciku z pionową deską jako oparciem. No ok, nie wszystko jest beznadziejne. Super jest sterowanie tempomatem, możliwość ustawienia również prędkości max., tymczasowe rozłączanie bez kasowania ustawień i powrót do nich łopatką. Przydatne są automatyczne światła, automatycznie składane lusterka z podświetleniem wokół auta, przewietrzanie czy zintegrowany z radiem zestaw telefoniczny bluetooth, który pamięta wiele urządzeń i potrafi odtwarzać z nich muzykę tak jak z USB. Ważne jednak by te plusy, nie przesłoniły nam minusów, zatem naciągane 2.

pełna ocena Ford Kombi, 1.6 Duratorq TDCi DPF115KM, 2013 r., 29000 km

dodane przez: bzybas, ocena: 3,00

2012-12-23

Tragedia. Przy projektowaniu tego auta na pewno nie brał udziału specjalista od ergonomii. 1. Siedzenia jak zwykle w Fordzie - beznadzieja. Miękki środek, czyli po 10minutach bolą plecy, bo kręgosłup jest wiecznie wygięty do tyłu. Podparcie lędźwi tylko lekko poprawia sytuację, ale nie niweluje problemu. Do tego zagłówki, które w najniższym położeniu wrzynają się w łopatki (z tyłu), a w normalnym ustawieniu chcą nam docisnąć brodę do mostka. Po kilku minutach mam uczucie potwornego zmęczenia mięśni szyi, aby utrzymywać głowę pionowo. 2. Jeżdżę nim już kilka dni, a ciągle nie mogę poprawnie ustawić siedzenia do pedałów i kierownicy. Albo mam za daleko, albo kierownica za wysoko, albo mam podkulone kolana i muszę podnosić całą nogę, aby położyć stopę na sprzęgle. W Mondeo nie miałem problemów z ustaleniem wygodnej pozycji do jazdy. 3. kształt ramion kierownicy i umiejscowienie na nich przycisków od sterowania radiem i komputerem mocno utrudnia obsługiwanie ich kciukami (góra przycisków jest niemal poziomo). 4. Malutkie drzwi. Zarówno z przodu jak i z tyłu. 5. Regulacja podświetlenia zegarów jest. Stanów pośrednich się nie zauważa i nie wiadomo ile razy trzeba nacisnąć przyciski regulacyjne, zatem naciskamy, naciskamy, [...] i orientujemy się, że jest już bardzo jasno albo bardzo ciemno.

pełna ocena Ford Kombi, 1.6 Duratorq TDCi DPF115KM, 2012 r., 500 km

dodane przez: Bartek, ocena: 4,15

2012-03-06

Konstrukcja z lat dziewięćdziesiątych nie ma się czego wstydzić. Obsługa kokpitu prosta i czytelna, nie wymaga jakiegoś szczególnego zagłębiania się w instrukcję. Wszystko jest w zasięgu ręki. Przyciski duże, symbolika raczej czytelna i można ją spotkać również w autach innych marek. Siedzi się odrobinę wyżej. Dla przeciętnego użytkownika nie powinno to mieć znaczenia, niektórzy wręcz preferują wyższą pozycję, pozwala im to łatwiej obserwować drogę. Dla mnie osobiście za wysoko. Gdyby było można niżej, to jeszcze skróciłbym dźwignię zmiany biegów i długość drogi jaką musi przebyć między poszczególnymi biegami. Ale to moja osobiste odczucia/potrzeby. Generalnie nie ma na co narzekać. Wysokość fotela kierowcy reguluje się przaśna korbką. Nietypowe, ale skuteczne rozwiązanie. Trzy miejsca na puszki/kubki. Jedno pomiędzy fotelami poszerzone o szczelinę, gdzie idealnie pasuje portfel. Brak jakiegoś szczególnego miejsca na telefon. Uwaga dla rodziców wożących z tyłu dzieci. Tylne drzwi nie otwierają się szczególnie szeroko, a i otwór dostępu do tylnej kanapy nie jest szczególnie duży. Wkładanie fotelika może być utrudnione. Również tęgim osobom może być trudniej wsiąść do auta. Bagażnik jest duży i foremny. Jego roleta jest dość wygodna w użyciu. Próg załadunku też nie jest szczególnie wysoko.

pełna ocena Ford Kombi, 1.8 TDCi101KM, 2004 r., 161000 km

dodane przez: blindmashine, ocena: 4,15

2011-09-27

Jak dla mnie wszystko jest tam gdzie powinno być, przyciski duże czytelne, dobrze opisane. Po kilku dniach użytkowania człowiek bezwiednie zapamiętuje i automatycznie szuka różnych przełączników we właściwych miejscach. W mojej wersji Ghia sterowanie radiem w kierownicy, więc dodatkowy plus. Plus za wszystkie szyby elektryczne, elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka, domykanie szyb i zamykanie samochodu po odejściu z kluczykiem na jakąś tam odległość, szyba atermiczna, system powrotu do domu i takie tam różne bajery. Skórzana kierownica też jest miłym akcentem i jest naprawdę wygodna. Denerwujące jak dla mnie jest tylko praca dźwigni świateł drogowych w jednym kierunku, co oznacza, że aby "mrugnąć" innemu użytkownikowi należy dźwignię podciągnąc w kierunku włączania świateł tyle że nie do końca, w przeciwnym razie włączymy światła drogowe, a w celu wyłączenia trzeba wrócić dźwignią do położenia początkowego i znowu "kliknąć". Reasumując, jasno, przejrzyście i intuicyjnie. Naprawdę przemyślane wnętrze. Denerwująca obsługa świateł drogowych. (I jeszcze jedno żeby włączyć przeciwmgielne tylne trzeba włączyc przednie halogeny).

pełna ocena Ford Kombi, 1.8 TDDI90KM, 1999 r., 195000 km

dodane przez: ladam1978, ocena: 4,54

2012-01-29

Posiadam wersję Titanium z kierownicą wielofunkcyjną dzięki czemu nie trzeba odrywać rąk od kierownicy, ale i tak wszystkie przyciski są w zasięgu ręki, tak było w poprzedniej wersji Foki. Mam dość twarde i regulowane w każdej płaszczyźnie fotele z regulacją w części lędźwiowej, co jest przydatne w długich trasach. Świetnym dodatkiem jest fotochromatyczne lusterko wsteczne, bez niego nie wyobrażam sobie teraz jazdy nocą. Nie przeszkadza dość szeroka środkowa konsola, od której rzekomo niektórym kierowcom drętwieje prawa noga w dłuższej trasie - ja tego nie odczuwam, może to już kwestia przyzwyczajenia. Trochę dziwnie mam umiejscowione gniazdo zasilania 12V - w dość głębokim schowku pod panelem klimatyzacji przy gałce biegów, ale w sumie to drobiazg. Mały minus za schowki w drzwiach - słabo dostępne i niezbyt pojemne - ciężko do nich włożyć puszkę red bulla a co dopiero wyciągnąć jedną ręką w trakcie jazdy...

pełna ocena Ford Kombi, 2.0 Duratorq TDCi136KM, 2007 r., 102000 km

dodane przez: tsz026@o2.pl, ocena: 4,62

2009-10-02

Tutaj mam kilka zastrzeżeń głównie odnośnie dźwigni kierunków. Dźwignia kierunków obsługuje włączanie długich świateł. Rozwiązanie tego włączania wg mnie pozostawia wiele do życzenia. Normalnie by włączyć je na stałe pcha się dźwignię od siebie, a jak się chce mignąć, to ciągnie się do siebie. Tutaj w obu przypadkach dźwignię ciągnie się do siebie. Czasem zdarzy się, że chcąc komuś mignąć przełączymy światła na stałe. Moim zdaniem błędem jest niezainstalowanie kontrolki załączonych świateł, byłoby to bardzo przydatne. Bardzo fajną rzeczą są niazda pasów bezpieczeństwa z tyłu. Są zainstalowane na stałe, a nie jak w moich poprzednich autach, gdzie bbyły na paskach, które latały. Praktyczne i estetyczne. Brak mi podłokietnika, ale za małe pieniądze można dokupic. Genialny jest pilot radia przy kierownicy, bardzo sobie chwalę.

pełna ocena Ford Kombi, 1.8 TDDI90KM, 2001 r., 172000 km

dodane przez: pawlo, ocena: 4,00

2013-08-15

Dałem "źle" bo mnie bardzo rozczarował Ford w tym wcieleniu. Już nie mówię o wyglądzie wnętrza bo to kwestia gustu ale główne grzechy dla mnie: 1. mam 190cm wzrostu i dźwignia hamulca ręcznego wbija mi się w kolano. 2. miejsce na dwa kubki jest ale brak jakiegokolwiek miejsca żeby odłożyć cokolwiek - bilet z parkingu, nie mówiąc o telefonie czy portfelu. 3. rozmieszczeine prędkościomierza i obrotomierza prowadzi do zeza rozbieżnego. Poza tym kierownica zasłania te dwa zegary częsciowo 4. kierownica za cieńka, jest 4 ramienna(to akurat dla mnie wygodne) i przypomniały mi się czasy jak jeździłem ... Polonezem Caro. 5. fotele jak dla mnie nieco za twarde - kwestia gustu Na plus - wreszcie w Focusie normalnie się spryskuje przednią szybę! Po tylu latach ..

pełna ocena Ford Kombi, 1.0 EcoBoost125KM, 2013 r., 6000 km

dodane przez: flakus, ocena: 4,08

2008-11-03

dużo przestrzeni z przodu,przyzwoicie z tyłu.Bagażnik w kombi całkiem niezły.Samochód jest duży i wygodny.Jedynie siedzenia są trochę za płaskie i za wysokie.Regulacja wysokości fotela u kierowcy dziala tak, że nie podnosi się cały fotel,lecz tylko siedzisko.Po opuszczeniu powstaje szpara między nim a oparciem.Niektórzy skarżą się, że im wieje.Mi nie.Brak schowków w kokpicie.przed dźwignią biegów mamy 2 bezsensowne miejsca na napoje.Są za duże,co może skończyć sie wywrotką i rozlaniem kawy.Na allegro można zakupić praktyczny podłokietnik,w którym da się schować drobiazgi lub kilka płyt cd. jednak trzeba przyznać, że design ma dużo fantazji i śmiałości.Focus w swoim czasie był takim nowum i bajerem, jak obecnie honda civic.

pełna ocena Ford Kombi, 1.6 16V100KM, 1999 r., 177000 km

dodane przez: freddyl, ocena: 4,69

2005-06-30

NAPISZE TU COŚ WIELKIMI LITERAMI. JAK TO MOŻLIWE BY W SAMOCHODZIE ZA 70 TYS MIĘDZY LUSTERKIEM WSTECZNYM A PODSUFITKĄ WISIAŁ NICZYM NIE OSŁONIĘTY KABEL ŚREDNICY 7 MM. (LUSTERKO FOTOCHROM) SKANDAL JESZCZE RAZ SKANDAL. TO FORDA NIE STAĆ NA MASKOWNICĘ ZA 0,50 ZŁ . TO JA MU FUNDĘ DO WSZYSTKICH FOCUS`ÓW (Z TYMI LYSTERKAMI) I CHYBA ZNACZNIE NIE ODCZUJĘ NA KIESZENI. A co do reszty to może tylko podłokietnik troszeczkę z nisko ale nie jest to przecierz limuzyna w której sie leży tylko kompakt. Brakował mi na początku jakiegoś schowka w okoliach konsoli środkowej. Ale temat rozwiązał sie sam. założyłem sobie radio o standardowych wymiarach (mniejsze niż firmowe) i pod nim pojawiła sie pułeczka.

pełna ocena Ford Sedan, 1.6 Duratec Ti-VCT115KM, 2005 r., 1000 km


 1 2 3 4 >  Ostatnia ›
 

Powiązane z autem

 

Elektryczny Ford Focus oficjalnie zapowiedziany

Elektryczny Ford Focus oficjalnie zapowiedziany

Ekologia to we współczesnej motoryzacji bardzo popularne hasło. I choć jak na razie udział w rynku hybryd i "elektryków" jest niewielki, wszystko wskazuje na to, że wcześniej czy później "zielone" napędy wyprą rozwiązania konwencjonalne. Pomyślał o tym Ford, projektując nowego Focusa.

 

Ford Focus Electric - fakty, zdjęcia i video

Ford Focus Electric - fakty, zdjęcia i video

Przyszłość Forda Focusa rysuje się (przynajmniej wg zapewnień producenta) w bardzo pozytywnych barwach. Jedną z nich jest barwa zielona, która jednoznacznie kojarzy się nam z modną ostatnio ochroną środowiska.

 

3,5 l/100 km w nowym Focusie ECOnetic

3,5 l/100 km w nowym Focusie ECOnetic

Paleta silnikowa nowego Focusa już teraz okazuje się bardzo bogata, jednak Ford ma w zanadrzu kolejne odmiany. Podczas, gdy najmocniejsze warianty ST i RS są nadal w fazie przygotowań, najoszczędniejsza wersja ECOnetic ujrzała już światło dzienne.

Nowa ocena

dodaj ocenę swojego auta

DODAJ OCENĘ

Polecane

 

Absurdalne przepisy drogowe na świecie

Absurdalne przepisy drogowe na świecie

Kiedy przemieszczamy się samochodem po Polsce, wiele rzeczy może wydawać się dziwnych. Często tak dziwnych, że z niedowierzaniem przyglądamy się zjawisku kilka razy, aby sprawdzić, czy na

 

Jak zaprzyjaźnić się ze swoim autem?

Jak zaprzyjaźnić się ze swoim autem?

Dziwi Cię, że znajomi mówią, że lubią prowadzić samochód, a wręcz relaksują się przy tej czynności? Oczywiście nie każdy musi kochać jazdę autem, jednak jeśli odczuwasz dyskomfort

 

Jak uniknąć stresu podczas parkowania

Jak uniknąć stresu podczas parkowania

Czy wiesz, że z badań psychologów, wynika iż siedem na dziesięć kobiet przeżywa ogromny stres, kiedy musi zaparkować na parkingu przed hipermarketem. Ta sama sytuacja dotyczy też co drugiego

 

Jak poradzić sobie z pouczającym Cię mężczyzną?

Jak poradzić sobie z pouczającym Cię mężczyzną?

Ileż to razy zdarzyło Wam się posprzeczać z powodu jego nieustannych wskazówek pod Twoim adresem? Nie ma nic bardziej denerwującego od ciągłego komentowania Twojego sposobu prowadzenia. Jak

 

Walka płci za kółkiem

Walka płci za kółkiem

"Wiesz dlaczego kobiety żyją dłużej niż mężczyźni? Bo Pan Bóg postanowił im w ten sposób wynagrodzić czas, jaki spędzają na parkowaniu". Wspólny samochód to czasem początek

Planowanie trasy Motosłownik